Tilaa uutiskirje
Asiakaspalautus - Lankava Oy
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Kuluttaja-asiakas
Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Ilmoita meille palautuksesta etukäteen sähköpostitse lankava@lankava.fi. Ilmoita viestissä tilausnumerosi, palautuksen syy ja tuotteet, jotka haluat palauttaa. Palautamme maksamasi summan sen maksutavan kautta, jolla tilaus on maksettu. Maksamme palautuksen, kun tuote on palautunut meille. Jos haluat palauttaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun. Tilaus, jota ei vielä ole toimitettu, voidaan peruuttaa maksutta. Tee peruutus tällaisessa tapauksessa puhelimitse arkipäivänä.
Yritysasiakas
Toimituksessa tapahtuneesta virheestä tai tuotevaihdosta tulee ilmoittaa 7 vrk kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Mikäli lähetys ei vastaa tilaustasi, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mikäli kyseessä on Lankavan virhe, väärä tai viallinen tuote, sovimme tuotteen palautuksesta Lankavan asiakaspalautussopimuksella, jota varten saat sopimustunnuksen meiltä. Asiakaspalautuksesta on aina sovittava etukäteen. Voimme myös sopia muusta tavasta hyvittää tapahtunut virhe, esim. hinnanalennus.
Mikäli palautukselle on muu syy, palautuskustannukset ja mahdollisen vaihdon rahtikustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Lisäksi veloitamme 10 € käsittelykulun.
Palautukseen liitettävät tiedot
Liitä tuotepalautuksen yhteyteen seuraavat tiedot (voit tulostaa tämän sivun tai kirjoittaa vastaavat tiedot muulle paperille):
Asiakasnumero:
Nimi (Yrityksen nimi):
Puhelin:
Sähköposti:
Palautettava tuote / tuotteet:
Palautuksen syy: väärä tuote / viallinen tuote / muu syy, mikä?
Tilinumero (IBAN), jos maksoit laskulla tai postiennakolla:
Palautusosoite: Lankava Oy, Kauppatie 65, 62200 Kauhava, puh. 044 750 4044
Noutopaketit toivomme seuraaviin noutopisteisiin: Posti, K-Supermarket Kauppatie tai Posti Smartpost, Lidl Kauhava
Poikkeukset palautusoikeuteen:
- Asiakkaan ilmoittamilla mitoilla tilatut loimet ja määrämittaan leikatut käsityökankaat, nauhat ym.: Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta.
- Toimitusmyyntituotteet: Asiakkaalle erikseen tilatuilla toimitusmyyntituotteilla ei ole palautusoikeutta.
- Matonkudepaalit ja -lajitelmat: Matonkudepaaleilla ei ole palautusoikeutta suurten rahtikustannusten vuoksi. Myöskään matonkudelajitelmilla ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta. Asiakas tietää tilatessaan, että kyseessä on ko. väriryhmään koottu varastolajitelma, jonka sisältö vaihtelee.
Reklamaatiot, vialliset tai virheelliset tuotteet
Mikäli lähetys ei vastaa tilaustasi, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme. Väärien ja viallisten tuotteiden palautukset lähetetään meille asiakaspalautuksena, jolloin Lankava Oy maksaa postimaksun. Asiakaspalautuksesta on aina sovittava etukäteen.
Kadonnut tai vioittunut paketti
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa asiasta viipymättä meille. Jos paketti on vioittunut Postissa, on asiasta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin.
Lunastamaton paketti
Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 10,00 € maksun.